Виховна робота

Сделано на Padlet
1 клас
Година спілкування
Тема: великі права маленької дитини.
Мета: ознайомити учнів із правами дітей, записаними у Декларації прав дитини та Конвенцією про права дитини, виробляти навички правомірної поведінки, уміння протистояти негативним впливам. Виховувати самоповагу, почуття власної гідності.
Обладнання: презентація, скринька з дзеркалом,
Хід години спілкування
I.               Повідомлення теми
   - Сьогодні наша урок присвячена правам і обов’язкам кожної дитини нашої країни. Ми не лише дізнаємося про права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, які закони захищають і охороняють дітей у нашій країні.(сл.№2)

II.          Робота над темою
 1.Таємнича хвилина.(сл..№3)
         - У мене на столі чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки
  що не   розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі
              найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.
                                                            (Діти по черзі заглядають у скриньку). 
- То кого ви побачили у чарівній скриньці?(Діти називають себе, бо на
дні скриньки – дзеркало)
          - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Отже, людина –
                найцінніший скарб.
              -   Як ви розумієте цей вислів?
         2. Повідомлення вчителя.(слю№4)
-Так, дійсно, людина найрозумніша істота планети Земля. Кожен із вас, діти, неповторна особистість і саме такої більше на цій землі немає і не буде.
Мине не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину і нарешті прийме закони, які оберігатимуть дитину – найбільше наше багатство.
           
Адже у різні час неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Лише у XVII-XVIII ст. на дітей починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику. А хіба раніше діти не мали іграшок, запитаєте ви.
Так, не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. Дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя. Аж у 1924 році у м.Женеві було прийнято Декларацію прав дитини, записану у загальній Декларації прав людини. (сл.№5)
          3. Пояснення терміну «Декларація»
           -Що ж таке «Декларація?» (Читають на слайді) (сл..№6)
     Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.. У 1959 році Генеральною Асамблеєю ООН(Організація Об҆єднаних Націй, найголовніша міжнародна організація, яка об҆єднує більшість країн світу) було прийнято «Декларацію прав дитини».
( Діти розповідають)
Декларація – це просто
оголошення всіх прав.
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте ж, що усі ми – рівні
Від народження в правах,
І людина змалку вільна,
Наче в небі синій птах.
Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
їх не сміє ображать.
Треба діткам всього світу
Не сваритись, а дружить,
І по правилах хороших,
По закону треба жить.

          4. Пояснення терміну «Конвенція»
           - У 1989 році 20 листопада всі прогресивні країни світу
                 підписали   «Конвенцію прав дитини.»
                - Що ж таке «Конвенція»? (Читають на слайді сл..№7)
          - Конвенція – головний міжнародний документ шодо захисту                        дітей.
               Це книга прав дитини, що має 54 статті і написана шістьма                          мовами.
     -  На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про
                 охорону дитинства».(Учень розповідає сл..№8)     

         Розквітай, прекрасна Україно,

Рідна земле, матінко моя,
Бо законом право дано,
Щоб жив, учився і ріс я.
           5. Ознайомлення з окремими правами дітей із                       «Конвенції
             прав дитини»
            -А зараз послухаємо віршики і за їх змістом дізнаємось про          частину ваших прав, записаних у Конвенції прав дитини. (Діти по черзі    роповідають вірші)
                                                   Не меркнуть зорі,
                                                   Йдуть у небуття,
               Бо мають право вік світити.
          Я ж маю право на життя,
                Я гідно мушу жити. (сл..№9)
                 - То ж про яке найголовніше право йшлося у цьому вірші?
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
     То дарують йому слово,
                                         Слово це – його ім҆я. (Право на ім҆я, сл..№10)

    Вітаміни- добра штука
                                                  Це доказує наука.
      Харчування повноцінне
                                         Для дитини незамінне. (Право на повноцінне
                                                                                    харчування. сл..№11)
        Якщо ж погано стало нам,
     Батьки заб'ють тривогу.
                                                 Для цього право є у нас
                                                 На медичну допомогу.(Право на медичну
                                                                                         допомогу, сл..№12)

         Усім відомо, що без школи,
                  Без знань, шо мусиш там набуть,
     Не станеш у житті ніколи
                                      Тим, ким з дитинства мрієш буть. (Право на
                                                                                               освіту, сл..№13)

Сім'я – це слово дороге.
  У слові цім тепло і ласка,
 Нехай же уряд захистить
                               Дитяче і сімейне щастя. (Право на любов і
                                                                           піклування в сім҆ї, сл..№14)
III. Фізхвилинка
      Трішки ми попрацювали,
       Наші сили підупали.
       Отже, слід нам відпочити,
       Знову сили відновити. (Танцюють під музику)
IV.Продовження роботи над темою
      - Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.
        Яке право ми щойно використали? (Право на відпочинок і  дозвілля,
      - Послухаємо ще один віршик. (сл..№15)
     В школі пишем і читаєм,
                                              І малюєм, і співаєм.
                                              Танцюєм, майстрюєм,  вишиваєм-
                                              Свій талант ми розвиваєм.(Право на розвиток
                                                                                              талантів, сл..№16)
V. Закріплення набутих знань.
       6. Казкова правова вікторина
             -А зараз перевіримо, як ви запам҆ятали свої права. я пропоную вам              казкову вікторину. Ви повинні відгадати назву казки та сказати, які
               права в ній були порушені. То ж будьте дуже уважні.
             а) Жила собі маленька дівчинка. Бабуся на день народження (сл..№17) подарувала їй гарненьку червону шапочку. І відтоді всі стали
                 називати її Червоною Шапочкою. Одного разу пішла Червона
                 Шапочка навідати хвору бабусю. Її побачив Вовк і побіг коротким шляхом. Підступом він потрапив у бабусину хату і проковтнув її. А сам приготувався до зустрічі з Червоною Шапочкою. Не встигла
                Червона Шапочка й охнути, як Вовк накинувся на неї та        проковтнув.
               - Як ви гадаєте, які права дитини порушено в цій казці? (Головне
                 право дитини – право на життя)
             б) В якій казці була жінка, яка не любила дітей і погано до них
                  ставилася? За це один малюк почав називати її «Домомучителька».
                  - Яка це казка?(Малюк і Карлсон»)
                  - Які права дитини вона порушувала? (На любов і піклування, вона  дитину замикала, а сама їла булочки)
              в) Зла мачуха весь час ображала Попелюшку, сестри не любили її.
                   Вона була позбавлена змоги відпочивати разом із сестрами на
                   балу у короля, а змушена була важко працювати.
                  - Як називається казка? Які права було порушено? (Право на любов і піклування, право на відпочинок і  дозвілля, примус до (сл.№18)
                     непосильної праці)
                г) « Я Коза- Дереза, пів бока луплена, за три копи куплена».
                    - З якої казки ця пісенька?
                    - Які права були порушені у цій казці? ( Право на родинну оселю)
                д) «Приходь Журавлику, приходь лебедику. Я для тебе, як для себе»  З якої це казки слова? Які права були порушені в цій казці?
                      (Право на повноцінне харчування)сл..№19
           7. Гра «Так» чи « Ні» (сл..№20)
             - Якщо таке право є, плескаєте в долоні, а якщо ні, то тупотіти
                   ногами.
                     1.  Усі діти мають право на любов і піклування.
                     2.  Кожна дитина має право їсти тільки: бутерброти.
                     3.  Усі діти мають право на життя.
                     4.  Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо                                 вона  цього хоче.
                    5.  Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
                    6.  Усі діти мають право на освіту.   
                    7.  Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
                    8. Кожна дитина має право на повноцінне харчування.
                    9. Усі діти мають право на медичну допомогу.
                   10. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
                   11.Усі діти мають право на розвиток талантів.
VI. Підсумок уроку
         - Яким правом ви користуєтесь зараз, сидячи за партами в школі.
         - Так, іменно це право на освіту, дозволило вам познайомитись з
            правами дитини.
         - І закінчити наш урок ми хочнмо такими словами:
                                              Хай пам’ятатимуть усі:
Ми діти вільної держави.
І, як усі, ми маєм право
Рости і жити у добрі.
Ми маєм право на освіту
І на життя без війн, страхіть.
Ми – підростаюча еліта,
Яка в державі буде жить.
На власну думку маєм право.
На власну волю, почуття.
Ми маєм право на державу,
Ми маєм право на життя.







                                                                         

Година спілкування
   Тема: вічний, як народ.
Мета: розширити знання учнів про життя і
             творчість Т. Г. Шевченка, донести
             образ вірного сина Украни, прищеп-
             лювати любов до України, до її чудо-
             вої природи, до співучої солов´їної мо-
             ви. Розвивати пам´ять, увагу.
Обладнання: презентація із 24 слайдів.
Хід год. сп.
I. Повідомлення теми. Сл.№2
II. Робота над темою.
1.   Відомості з біографії Шевченка. Сл. № 3, 4, 5.
        - 9 березня 1814 року в с. Моринцях на Київщині у сім´ї селя-
             нина- кріпака народився хлопчик Тарас. Батько його- Григо-
             рій Іванович- був з роду вільних козаків. Тобто прадід його та
             далекі предки його були вільними. Він був людиною письме-
             нною, тобто грамотною. Мати – Катерина Бойко – була з бід-
             ного кріпацького роду. Вона була ніжна, чутлива, роботяща   
             жінка. Тарас ріс мовчазним, завжди чомусь замисленим. Ніко-
             ли не тримався хати, а все тинявся десь по бур´янах, за що йо-
             го призвали в сім´ї «малим приблудою». ( Продовження чита-
             ють на сл. №4, 5.)
      
2.   Поетична сторінка. Сл. №6, 7, 8, 9.
- Багато лиха прийшлося зазнати Тарасикові. На літо мачуха
віддавала його в пастухи, а взимку він працював у наймах у
д´ячка, який тоді навчав у школі при церкві. Довелося тягати воду на високу гору, до д´ячкової хати, мити та прибирати в
школі, терпіти знущання школярів, але саме там допитливий, жадібний до знань Тарас навчився читати, писати, співати і малювати.
Шевченко дуже любив природу. Часто сидів під деревом, чи на березі річки, рана- вранці чи увечері, і дивився: як ростуть верби на березі річки, чи слухав, як пташки співають в гаю, бачив, як сонечко увечері сідає. А потім складав вірші.

- Гра «Продовж вірш»
   На слайді початок, а ви продовжіть.

- Відомості про «Кобзар» Сл. №10
У своїх віршах та поемах Шевченко теж описував тяжке життя, яке не обійшло і його самого. Свої вірші він підписував простим та зрозумілим для людей словом – Кобзар. Перший «Кобзар» вийшов у 1840 році в Петербурзі. В ньому було 8 поезій. Потім у 1844 році та в 1860- повторні видання. А в 1907 році вперше видане повне зібрання.

3.   Шевченко – художник. Сл. № 11- 19.
4.   Останні роки життя Т. Г. Шевченка. Сл. №20- 23.
- Тарас Шевченко був кріпаком, потім друзі допомогли йому стати вільним, викупивши його з неволі. Навчався в Академії Мистецтв. Але за свої вірші був засланий, а потім відправлений у солдати. Там йому не давали ні писати, ні читати. Сили поета, його здоров´я були підірвані, але незламною лишалася воля.

III. Підсумок. Сл. №24.

Тема год. сп.: дужими зростаємо, про здоров´я
                        дбаємо.
Мета :продовжувати формувати у дітей активну
             мотивацію щодо дбайливого ставлення до
              власного здоров´я, розвивати мислення, мов-
              лення,пам´ять школярів; виховувати прагне-
              ння берегти своє здоро´я, зважаючи на його
              цінність для людини.
Обладнання:прислів´я,кросворд,шапочки з назвами віта-
                           мінів, презентація, музична фізхвилинка.
                                    
  Хід години спілкування
1.Організація класу.Посміхнись.
   - Я всміхаюсь сонечку             сл.2    
                     - Здрастуй, золоте!                                        сл. 3
                   - Я всміхаюсь квіточці                                       
     - Хай вона росте!                       сл. 4
     - Я всміхаюсь дощику
   - Лийся, мов з відра!
                 - Друзям і гостям всміхаюся
     - Зичу всім здоров´я!


3.Повідомлення теми уроку.
    -А зараз я запрошую вас розгадати кросворд і дізнатися тему нашого
    уроку.
1)    Iх треба чистити щодня,зранку та ввечері.(Зуби.)
2)    Вона зображується на карті синім та голубим кольором.(Вода.)
3)Речовина для обробки ран.(Йод.)
    4)  Розпорядок дня людини.(Режим.)
5)Орган слуху людини.(Вухо.)
6)Корисні для людини речовини,яких багато у овочах та фруктах.(Вітаміни.)
7)Комплекс фізичних вправ,які ми виконуємо  вранці.(Зарядка.)
  -Прочитаємо ключове слово.(Здоров´я.) –Отже,ми говоримо сьогодні про здо-
   ров´я,про важливість його для кожної людини. А тема наша звучить так,      
   прочитайте: слайд №5

4.Робота над темою.
        1)Гра «Розсипанка».
    -Зберіть розсипані склади і прочитайте прислів'я.
      Здо  скарб жит най у  біль  ший  в'я  ро  ті.
       (Здоров'я –найбільший скарб у житті.)
     -Що таке «скарб»?-Чому здоров'я називають найбільшим скарбом
         2)Вірш про здоров'я.(Декламують учні)
          Хто здоровий,той сміється,
         Все йому в житті вдається,
         Це ж чудово для людини!
         Хто здоровий ,той не плаче,
         Жде його в житті удача!
         Він уміє працювати,
         Вчитись і відпочивати.
         Хто здоровий-не сумує,
         Над загадками мудрує,
         Він сміливо в світ іде
         Й за собою всіх веде.
         Бо здоров'я- це прекрасно,
         Здорово,чудово,ясно!
         І доступні для людини
         Всі дороги,всі стежини.
      -То це прекрасно бути здоровим?А що ж для цього треба робити?
           Слайд № 6
                3) Складання сонечка здоров´я

     5. Музична фізхвилинка.
   - А як ми турбуємось про здоров´я на уроках?
    - То ж давайте зараз всі разом відпочинемо.
                                                                             
   6.Продовження роботи над темою.
    - Бути здоровим у всі часи було престижно. Цю думку народ відображав у
         казках і прислів´ях. 
           4)Гра «Пригадай казку.»
         Давайте зараз пригадаємо казки, герої яких сильні,витривалі, мужні,    
       сміливі .Роздивіться ілюстраціі до цих казок і скажіть,з чого видно що ге-
        рої мають здоров´я ?
        Слайди № 7, 8.
          5).Робота в групах 
       -Про те ,як треба турбуватись про здоров´я,наш народ склав і багато           прислів´ів.Зараз ви спробуєте деякі з них прочитати.(Діти діляться на групи  
         за народженням по порах року і з розрізаних на слова прислів*ів іх складають.)
    
   Без здоров´я немає щастя. Доки здоров´я служить, то людина не тужить.
  Бережи одежу знову, а здоров´я змолоду. Глянь на вигляд і про здоров´я не
  питай. Здоров´я за гроші не купиш. Люди часто хворіють, бо берегтися не
  вміють. Сміх краще лікує, ніж усі ліки. Часник сім хвороб лікує. У ворожки
  лікуватися – без здоров´я зостатися. Здоров´я -  всьому голова.

           6).Презентація роботи в групах.

        7).Сценка «Ми корисні для людини».
          -Що це за незвичайні гості у нас на уроці?
           (Виходять діти ,на головах яких шапочки з назвами вітамінів.)

          Ми- вітаміни, дуже корисні для людини.

        Слайд № 9 10.


       
       Вітамін А. Я вітамін-А, сприяю росту,допомагаю підтримувати в  нормі
       зір. Мене багато в моркві,маслі,сирі,яйцях,печінці,помідорах,зеленій ци-
       булі,гарбузі,риб´ячому жирі

Слайд № 11, 12.
       Вітамін В. Я вітамін – В, дуже потрібний для розумовоі ,фізичноі праці,
       поліпшую травлення. Є в житньому хлібі,вівсяній та гречаній крупах,
         горосі,квасолі,жовтку яєць,печінці ,м´ясі
.


Слайд № 13, 14.



         Вітамін С. Я вітамін С,запобігаю застуді,поліпшую кругообіг,сприяю
       росту,лікую цингу. Багата мною капуста,картопля,помідори ,цибуля,ща-
       вель,шипшина,хрін,часник,лимони,чорна смородина.

   Слайд № 15, 16.

    Вітамін D. Я-вітамін D,зміцнюю кістки,запобігаю рахітові. Живу в мо-
       лоці,печінці,риб'ячому жирі,житньому хлібі.
       Хто дружить із нами буде,
       Всі невзгоди позабуде.
       Виросте міцним,здоровим,
       Переможе всі хвороби.
      -Отже ,на який висновок наштовхнули нас вітаміни?
       (Треба вживати різноманітну іжу.)

              8).Завдання для кмітливих.
      а)Гарне я і запашне.Роботяще змалку.
         Люблять всі чомусь мене вдень і на світанку.
         Кажуть,я даю красу і здоров'я, й силу,
         Чистоту у дім несу,а звуть мене всі …(мило).
      б)Я невтомна трудівниця,мені вірять люди.
         Хто зі мною поведеться,той здоровим буде.
         Буде часто усміхатись білими зубами.
         Мене знає вся малеча і бабусі й мами.
         Чистоту тримаю в домі,справу знаю чітко.
         Всім ім'я моє знайоме,бо зубна я…(Щітка).
      в)Я м'якенька полотнинка ,випрана дбайливо,
         Не серветка,не хустинка,знаю своє діло.
         Я до щічок,до голівки притулюсь ласкаво.
         Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.
         Я не гість –хазяін в домі і лежати я не звик
         Вам ім'я моє відоме,пригадайте я …(Рушник.)
       г)Маю вигляд і смак –можеш подивитись
          І без мене вам ніяк всім не обійтися.
         Я - не страва,не напій,та в роботі часто
         З милом ,щіткою дружу.Ім'я моє…(Паста).
       д)Густий і зубчастий учепився в чуб вихрастий,
          Не кусається,як він називається?(Гребінець).
        е)Хто завжди правду каже,
          Який є ,таким покаже,
          І без слів про все розкаже?(Дзеркало)
        є)Резинка-Акулинка
          Пішла гулять по спинці.
          Поки вона гуляла-
          Спинка рожевою стала.(Губка).
       -Як узагальнено можна назвати всі ці слова-відгадки?
       Для чого вони людині?

7.Підсумок години спілкування.
           1)Гра «Мікрофон»
              -Чим є здоров´я для людини?
               Що треба робити, щоб бути здоровим?
             2)Побажання: 
                -Я бажаю вам:
                 Будьте здоровими,
                 Будьте щасливими,
                 Будьте розумними,
                 Будьте красивими!
                 3)Усі разом:
                 Здоров´я-це сила!
                 Здоров´я-це клас!
                  Хай буде здоров´я
                  У вас і у нас!


Комментариев нет:

Отправить комментарий